Sider

12. september 2010

Høsten er på vei..

Og med høsten kommer også Odd Ivar sin bursdag. Han fyller år i morgen, den 13. september. Og i den forbindelse har jeg stått på kjøkkenet i dag og bakt. Startet med å bake mine deilige havrekjeks. De MÅTTE vi bare smake på i dag da.... Så skulle jeg bake en Verdens Beste, eller Kvæfjorkake om du vil. Men da oppdaget jeg at jeg var nesten tom for sukker, og at jeg hadde brukt de siste bakepapirene på kjeksene!
Odd Ivar skulle hente bilen i Oslo, så da kjøpte han sukker på vei hjem. Men jeg glemte å si at vi trengte bakepapir, så det fikset jeg selv.
Så var det bare å gå i gang med kaken. Litt skummelt syns jeg. Det både ser og høres jo ut som en vanskelig kake. Jeg mener, deling av eggeplomme og hvite *skummelt* Men jeg fikset det også! Jeg fikset alt jeg! Og nå står kaken på glassfatet beregnet nettopp på denne kaken. Fatet fikk vi til jul for noen år siden, men det er første gangen jeg bruker det i dag!
Men det er også litt fordi jeg alltid har trodd at jeg ikke liker denne kaken jeg. Liker ikke krem nemlig. Men denne kremen, den ELSKER jeg!!
Gleder meg til å smake på kaken i morgen jeg!!
Da jeg skulle skaffe bakepapir stoppet jeg like godt innom Plantasjen. Der kjøpte jeg denne flotte høstgruppen. Elsker høsten og fargene som kommer frem da jeg ♥♥♥
Og tanken med å dra på Plantasjen var å kjøpe roser til min kjære ♥♥♥ Og da de hadde nydelige oransje små/korte roser falt jeg pladask jeg! De passet jo perfekt i vasen min fra House Doctor!
Så til slutt må jeg bare vise frem middagen min fra i går! Det er en deilig kylling - og pastasalat med avokado og stangselleri, toppet med hjemmelagd dressing! Dressingen var kjempegod! Tenker at jeg kanskje lage mer hjemmelagd dressing jeg! Det var jo pipeenkelt jo. Sennep, olje, eddik, hvitløk, salt og pepper!

Vel, nå må jeg jobbe litt. Har foreldremøte på tirsdagen og det må forberedes litt kjenner jeg!!

3 kommentarer:

Eli sa...

Mmmm - kaken ser perfekt ut! ÅH; skulle gjerne ha vært der og smakt altså :) Og høsten er en fantastisk deilig tid med flotte farger, og den oppsatsen var virkelig fin - og det samme var rosene. Ha en finfin kveld og gratulerer på forskudd til Odd Ivar :) *klem*

Eli sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

Takk for interessant informasjon