Sider

9. september 2006

Flere bilder fra Barcelona!

En fyldigere rapport fra Barcelonaturen:
Hotell Peninsular var begredelig trist.... skittent og ukoselig. Ikke det spor hjemmekoselig som det stod i reiseguiden nei!!! Men vi var tre stykker på et 6-mannsrom så vi haddde da plass nok hvertfall Eneste kule med hotellet var atriumet. Se bilde lenger ned. varmen var ganske plagsom til tider. 35 grader i skyggen hver dag og høy luftfuktighet!

Tirsdag 5. sept.
Var vi på besøk på ulike turiststeder som La Pedrera, også kjent som Casa Mila. Lagd av den kjente Antoni Gaudi. Her har jeg vært før da. Men det er en kjempeflott bygning med masse flott kunst. Vi satt på taket og tegnet litt. Så gikk turen videre til Park Guell. Enda et mesterstykke av Gaudi. Her var det NYDELIG!! Så masse flotte former og farger. Og ufattelig masse mosaikk Her vandret vi litt rundt på egen hånd. Middagen inntok en del av oss på Hard Rock Cafe på Plaza Catalanya.

Onsdag 6. sept.
Studiedag!
Det betydde shopping eller stranden for de fleste!! Jeg gikk sammen med ei og shoppet. Eller hun shoppet og jeg var med! Fant ikke noe jeg hadde lyst på av klær jeg.... Men kjøpte meg et nydelig smykke og en smykkedame: dere vet når man syr klær har man en sånn overkropp av en dame man tar mål etter... denne smykkedamen var en liten sånn kropp, med kroker på til å henge på smykker og ringer og sånt. Kjempeflott!! Så ble det et par kule t-skjorter til Odd Ivar da! På ettermiddagen var vi et gjeng som skulle dra på Picasso-museet. Og rett før vi gikk ut døren måtte jeg bare LØPE på do!! Jeg hadde fått DIARE!! æsj...... På vei til museet var det innom et apotek for å kjøpe Imodium. Så på kvelden da de andre dro ut for å spise middag holdt jeg meg på hotellrommet ja....

Torsdag 7.sept.
Tur til Figueres for å se på Salvadoe Dali museet. Jeg var ikke med. Var enda dårlig fra dagen før..... Så jeg tilbragte dagen på det tristeste hotellrommet ever..... Der fikk jeg lest litt, malt litt og lest litt mer. Både pensum og annen litteratur da. Jeg prøvde meg på kubisitk maling d. Moro!! Men på kvelden følte jeg meg så pass bra at jeg tok sjansen på litt middag. Vi gikk på Hard Rock Cafe igjen!

Fredag 8. sept.
Siste mulighet til shopping. Ble med "rumisene" mine på shopping. Kjøpte meg en kul veske på Mango Var også på besøk på Tapies-museet. Der var det utrolig mye flott kunst. Tapies er en fantastisk kunstner. Så spiste vi tapas til Lunch. Så dro vi hjem igjen. Til kjærsten min Å fy flate det var deilig å se han på flyplassen

Ingen kommentarer: