Sider

1. mai 2010

Kremet pastasalat!


I dag har jeg egentlig ikke gjort så veldig mye. Hadde formiddagsbesøk av svigersene. Og etter de dro så surfet jeg litt før jeg gikk på kjøkkenet å lagde de beste havrekjeks i verden! Og mens de stekte, så lagde jeg en deilig kremet pastasalat som vi skal ha til kyllingfileter i kveld! Det er SÅ godt!!
Her er oppskriften på pastasalaten:
400 gr. pastaskruer
200 gr. hvitost
1 liten boks mais
3 stilker med stilkselleri
1 dl. valnøttkjerner
1 beger creme fraiche
1 pk. majones
1/2 ss sukker
1/2 ts sitronsaft
2 ts tørket basilikum
1 ts. salt
1 ts nykvernet pepper

* Kok pastaen al dente.
Del purre og ost i biter.
Bland majones og creme fraiche sammen med sitron, sukker og krydder.
Bland sammen pasta, grønnsaker, valnøtter og dressingen.
La salaten trekke minst 1 time før servering.
Dette blir nok til ganske mange.....
Man kan fint halvere denne om man er bare 2 som skal spise.

Jeg serverer denne med stekte kyllingfileter og hvitløksbrød. EN god rødvin er ikke dumt sammen med dette =)
Denne holder seg også bra i kjøleskapet en dag eller to!

Havrekjeksene, som bare er sykt gode, har jeg blogget før, så om du vil ha oppskriften på disse finner du den her!

Ha en fortsatt fin 1. mai!

3 kommentarer:

HegeAL sa...

...du vet å friste! Dette fikk jeg sinnsykt lyst på nå. typisk nr butikkene er stengt og jeg skal på nattvakt. Legger denne i bakhodet til uka! Tusen takk for tips og oppskrift!

Ha en flott lørdagskveld dere 2 ;-)

eventyrLise sa...

Oh, den pastasalaten så bare helt nydelig ut. Ble sulten :D
Den skal prøves ut etterhvert!

Ha en flott lørdagskveld hilsen en snikleser ;)

Anonym sa...

Purre? Skal det være det i oppskriften? ble litt forvirra...