Sider

9. februar 2007

Nedtur.

Ja operasjonen på torsdagen ble ikke noe av da. Jeg har jo vært en del forkjølet og sår i halsen. Men som den gode og samvittighetsfulle arbeidstaker jeg er, så gikk jeg på jobb både tosdag og fredag, selv om jeg følte at jeg burde vært hjemme. Ikke fordi jeg var smittsom eller noe, men på grunn av operasjonen.
Men på mandagen gikk jeg til legen da. Hun fant ikke noe men, men mistenkte bihulebetennelse og innfluensa, så hun satte meg på en antibiotika-kur i tilfelle.
************************************************************************************
På onsdag leste jeg info.brevet fra sykehuset og der stod det blant annnet at man må ta kontakt med sykehusetom man går på antibiotika. Jeg gjorde så..
Og etter at legen hørte dette ville han ikke operere. Det er vist større sjanse for innfeksjoner eller noe sånt...
Vel, gedigen nedtur for meg hvertfall. Men skjønner jo legen da.
************************************************************************************
Men jeg fikk et stort dillemma. En av grunnene til at jeg har klart meg på jobb etter jul, er at jeg hele tiden visste at jeg skulle under kniven i februar.
Så jeg ringte legen, og vi snakket sammen, og etter at jeg hadde lagt frem min sak, syntes hun, og jeg, at det var best om jeg fikk en sykemelding. Så jeg er pr i dag sykemeldt i 14 dager. Jeg skal til oppfølgingstime den 16. februar. Vet ikke hva jeg forventer det, men det jeg vet er at jeg blir ikke bedre i armen før operasjonen. Men jeg har heller ikke lyst til å være sykemeldt frem til det eller. For i flg sykehuset kan det drøye helt til etter påse. Om ingen andre avlyser sin time da.. *Håpe*
Men detkan vel hende at en aktiv sykemelding etter hvert kan være aktuellt.
En annen grunn til sykemeldingen er også at jeg er nødt for å ta en god del PF for å komme gjennom en hel arbeidsdag, og er det noe jeg ikke liker, så er det å spise PF som drops. Noen ganger blir jeg skikkelig sløv av dem, og de følelsen er ikke god. Andre ganger merker jeg ikke noe, og det er jo skremmende det også.
************************************************************************************
I tillegg til alt dette havnet svigermor på sykehuset på tirsdagen Hun har fått diabetes! Det var ingen som ante noe, før svigerfar fant henne bevistløs i sengen på morningen. Så nå ligger hun på intensiven, alt går bra, men hun månok bli der noen dager til. Hun må få blodsukkeret stabilt først.
En fordel er jo at diabetes er noe hun kan, Odd Ivar fikk jo dette da an var bare 4 år, så hun vet mye om dette, og kan sette insulin-sprøyter og sånn. Men det blir sevfølgelig anderledes når det er på en selv da. Det skjønner jeg jo.
Men denne uken har inneholdt mye rart.
************************************************************************************
I tillegg ringte fastlegen min i sted og fortalte at jeg har kikhoste. Det viste prøvene dem tok på mandagen. Etter å ha snakket med legen, kom jeg på at dem tok jo ingen prøver på mandagen jo. Så etter litt detektivarbeid fant dem frem til at dette var prøver fra i høst dem fikk svar på nå. Så jeg hadde visst kikhoste i høst jeg..... *dåner litt*
************************************************************************************
Men nå er det fredag, og Odd Ivar kommer snart hjem. Da skal vi ut å handle litt mat. I kveld skal vi kose oss med taco. *nam nam*.
Og resten av helgen håper jeg bir fylt av positive hendelser!

GOD HELG ALLE SAMMEN!!!

1 kommentar:

Monica sa...

Jammen litt av en uke du har hatt Hege, føler med deg både vedr. operasjonen og svigermoren din. Håper alt ordner seg til det beste, raskt!!
Ha en kjempefin helg, kos deg med drømmemannen din.
Stor klem fra Monica