Sider

10. februar 2008

It`s a HOOT!


Dette kortet lagde jeg her om dagen. Det er vel ingen hemmlighet at jeg digger ugler! De er jo så søte! Jeg samler på ugler jeg. Har ikke mange, men de jeg har er SØTE!!! Fikk en del fra Monica etter hun var på ferie på Kanariøyene. Så har jeg kjøpt e par smykker, lagd noen pulsvanter og litt til!
Dette kortet er lagd med mønsterark og stempler fra Sassafrass Lass. Kartongen er Prism.
Oliver er stemplet på kartong og klippet ut. Den andre, er rubbet på kartong, klippet ut og montert på 3D-puter. Skyene er stemplet og noen montert på 3D-puter.
Rubons-bokstavene er kjempegamle fra MM. De dukket plutselig opp i en eske *lol*

Fakta:

Ugler er nattfugler. Deres nærmeste slektninger i naturen er nattravnene. Bare disse to gruppene utnytter nattemørket til å jage. Andre fugler flyr stort sett om dagen. Uglene er samlet i orden Strigiformes. I hele verden finnes det innpå 150 arter, fordelt på to familier; egentlige ugler og slørugler. Her i Norge finner vi bare 10 arter egentlige ugler. Tårnugle (Tyto alba), som er en slørugle, kommer innom en gang i blant, men den hekker aldri her.

4 kommentarer:

h.espe sa...

Så utrolig flotte kort du lager - virkelig nydelige.

Har en kollega som også samler på ugler, hun har sikkert hundrevis av dem. Kjøper alltid med en til henne når jeg er på ferie i utlandet, da blir hun så glad.

Ha en kreativ og hyggelig helg!

Anonym sa...

This excellent website certainly has all the information and facts I needed about this subject and didn't know who to ask.

my site - swimming shorts

Anonym sa...

It's amazing to go to see this website and reading the views of all friends on the topic of this article, while I am also keen of getting experience.

my website; heart rate monitors

Anonym sa...

Good post. I'm going through some of these issues as well..

Feel free to surf to my blog post :: 1993 rx7 for sale