Sider

10. desember 2008

Litt julestemning

Litt stemningsbilder fra heimen. Har ikke pyntet så masse enda siden vi er midt i oppussing, men litt har det blitt. Må jo det. Men savner alle nisser og engler som egentlig pleier stå fremme på denne tiden av året! Dette julehjertet henger sammen med et til i kjøkkenvinduet vårt. Syns det er så fint jeg.
Julestjerne på fot, ny av året. Eller egentlig kjøpte vi den på salg i fjor etter jul da.

Julekule fra Herstal som henger i stuevinduet. Denne hadde vi oppe i fjor også. Det blir så koselig lys av denne på kvelden.


Dette er den eneste nissen som står fremme pr i dag. Det er en kystnisse, og som meg er den nordlending! Lyslykta er vi veldig glad i, og den fikk vi av mine foreldre til jul i fjor. Den er det lys i nesten hver eneste kveld. Året rundt.



Så har jeg lagd denne rare nedtellings-snømannen da. Det er sånt ferdig sett fra Tilda, man skal bare male og lime sammen. Trenger ikke tenke så mye, eller være særlig kreativ for den saks skyld. Men jeg syns da den er litt søt.
Ellers så går nå dagene mot jul da. Vi er vel i grunnen ferdig med alle julegavene. HURRA!!!
Eller det mangler et par da, den til Odd Ivar fra meg, og muligens den fra han til meg. Jeg tror ikke han har kjøpt noe enda.
Forige uke bakte jeg litt da. En porsjon med smørkranser og en med sandnøtter. Gode småkaker i grunnen. Så tenker jeg å bake pepperkaker, men må bare på IKEA for å kjøpe deig. Syns den er god vi.
Så får vi se om det er mer tid og om det blir bakt en kake av et eller annet slag da.
Ja, så er julekortene ferdig da. I år ble det bare 12 kort, men jeg klarer ikke lage så mange pga skulderen. Men det holder sikkert. S det gjenstår egentlig bare å skrive på dem og sende dem og julegavene som skal nordover. Føler vel at jeg er sånn passe i rute nå da.
Om jeg bare finner noe lurt til Odd Ivar da... *tenke tenke*

2 kommentarer:

Nina sa...

Så koselig med julestemning:o)

Elisabeth Helland sa...

her var det koselig du....
og du verden så flott jobb dere har gjort med badet. Det er virkelig et slitsomt oppsussingsprosjekt når det står på, men du verden så fantastisk det er å benytte seg av et helt flunk nytt bad...kjenner følelsen, jeg hadde jo nytt bad i august, og enda nyter jeg å vaske der inne og å tilbringe tid der....

du, jeg håper du og din kjære får ei herlig julefeiring med alt godt som den skal bringe med seg...klem