Sider

21. november 2010

Kjære Julenissen!

Jeg, eller vi, har egentlig ikke så mange julegaveønsker i år. Men etter å ha tittet litt rundt og tenkt over hva vi egentlig kan trenge så har jeg kommet frem til disse ønskene:
 
Vannkaraffel trenger vi egentlig veldig. Vi har i mange år hatt en fra Menu tror jeg, men den er ødelagt. Det har liksom blitt et belegg inni den som jeg ikke klarer å få bort. Jeg har prøvd alt. Oppvaskmaskin, skrubbet med pulver til oppvaskmaskinen, bakepulver og glovarmt vann.... ja alt som jeg kommer på har jeg prøvd, men ingenting hjalp. Så den går til resirkulering nå! Etter å ha googlet litt kom jeg frem til to fine. Den over her fra Eva Solo med grønn drakt, eller den litt lengre ned fra Menu. Den fra Eva Solo ligger øverst på listen av de to.
 Så syns jeg denne vasen fra Firenze er skikkelig fin. Den har litt retro preg over seg. Det er kanskje ikke noe vi trenger akkurat.... men fin er den og da kom den på lista gitt. Den kommer vis i flere størrelser etter hva jeg forstår. Men hvilken størrelse jeg øsnker meg, ja det vet jeg ikke...!

 Så trenger vi en serveringsbolle til fra Kongle. Vi har en, men det er litt lite når man serverer middager med både grønnsaker og poteter for eksempel.
 Vi har kaffeservice til 12 fra Kongle. Men de koppene er bare så innmari små, og jeg perosnlig liker best å drikke kaffe fra krus. Så da tenker jeg at det kan være greit med noen krus, så kan de gjestene som vil få krus og de som lker små kopper få kopper. Tenker at man ikke trenger krus til 12, men kanskje til 6? Og nei, jeg forventer ikke å få 6 krus til jul!
På bildet ved siden av er vannkaraffelen fra Menu. Ikke den vi har som er ødelagt, men en ny og anderledes en...



Så til slutt, det som egentlig står helt øverst på ønskelisten i år: En K-mix håndmikser! Den er som kjent fra Kenwood, og virker som en utrolig bra håndmikser. Denne kommer vistnok i fargene rød, hvit og creme. Og jeg ønsker meg den i creme eller rødt!
Vi har en Kenwood Major fra før av, men etter å ha bakt en del cupcakes så ser jeg at jeg absolutt trenger en håndmikser også. Majoren er litt stor og tung å dra frem, men jeg ville ikke vært uten den. Har ofte siklet etter en Kitchen Aid. Men siden vi fikk Majoren til jul for mange år siden av svigers, ja da gidder jeg ikke bruke unødige penger på en kjøkkenmaskin til! Jeg liker min Major jeg!! Og den er fullpakket av ekstrautstyr som jeg nok skal bruke en dag. Kjøttkvern og pølselageting osv......

Dette var det jeg kom på nå at vi kan ha på julegaveønskelista vår. Kan hende jeg kommer på mere etter hvert.

P.s: nå er det bare 33 dager igjen til julaften, og kun 6 dager igjen til jeg kan ta frem julepynten!!!

Ha en fortsatt fantastisk søndag!!

1 kommentar:

Vibeke sa...

FOR en kul miksmaster. Den skal jeg også ønske meg - av min kakeglade far:)