Sider

19. juli 2008

Litt amputert ferie ja...

Ferien i Lofoten startet så bra.
Elise er jo bare til å spise opp og alt var fryd og gammen.
Så natt til onsdag begynte jeg fryse. Jeg frøs og skalv sånn at faktisk ikke klarte å prate. Det er helt sant!
Så jeg lå under to tjukke dyner og to fleccepledd og holdt på å fryse ihjel. Våknet utpå natten og måtte sitte på do med bøtta foran.... Holdt det gående en god stund.
På morgenen våknet jeg med over 40 i feber. Den gikk heller ikke end med paracet.
Klarte ikke å gå eller komme meg på do selv. Takk og pris for at Odd Ivar er her med meg. Og nå har han jammen sett meg i de mest ydmykende situasjoner.
Mamma ringte til legen og fikk en time hos legen. Som er 2,5 mil unna her.
Men jeg klarte ikke komme meg i noen bil. Så til slutt kom sykebilen å hentet meg.
Den kjørte da i 130 km/t i 50 sonen med blålys og sirener for å komme seg frem. Jeg følte at jeg drev med lavtflyving over fjorden her, og takket høyere makter for at jeg var stroppet godt fast på båra.Vel fremme kom en helsesøster ned i bilen for å ta prøver, så kom legen for å undersøke. Han ville ta noen urinprøver så da bar det over fra båra til rullestol på torget i Svolvær og inn på legesenteret. Da fant han ut at jeg hadde nyrebekkenbetennelse og urinveisinfeksjon og at crp`en var på 90.
Så da ble det en hestekur med antibiotika. 8 piller om dagen i en uke eller noe sånt. Fikk og beskjed om at om jeg ble verre, så ble jeg innlagt! Feberen fortsatte å herje i kroppen frem til i går morrest, men så gikk den ned. Heldigvis.
I dag er første dagen jeg er oppe siden onsdag. Jeg har spist mat. Og det kan se ut som det går bra!!

Så dette ble ikke akkurat den ferien vi hadde planlagt oss i Lofoten. Men Odd Ivar har nå fartet litt rundt da. Pappa har tatt han med seg til Trollfjorden med båt, der møtte de bla hurtigruten som også var på vei inn der. Så har han og pappa vært i Svolvær på kveldstid å sett på livet på kaipromenaden. Så han har da fått med seg noe da. Jeg har jo vært på disse stedene før da.

Elise har vært her hos mimmi og oss hver dag. Og hun forteller oss gledelig hvor mest glad hun er i oss. Hun har noen små talefeil og kom med et skikkelig gullkorn i sted:
Jeg spør henne: Kan du si sau?
Hun svarer: (s)tau
SÅ sier jeg: kan du si sssssau?
Hun svare; Nei, men jeg kan si ku!!!
Da lo vi så tårene trilla alle sammen!!

Skal legge inn noen bilder fra turen når jeg kommer til et nett med litt kjappere tilgang.

4 kommentarer:

Berit sa...

Nei å nei - så synd at sykdom skulle ødelegge sommer'n hjemme! Jammen godt du fikk deg en "hestekur" - håper formen nå bare stiger! *klemmer*

Kose dere så godt det lar seg gjøre! KLEM

Evy-Kristin sa...

Åh - trist å høre at du er blitt syk!! Krysser fingre for at du kjapt kommer deg på beina igjen, sånn at du også kan nyte fridagene her i nord!
*klæmma*

Moia sa...

Huff a meg da, dette var skikkelig kipt. Håper du er over det verste nå slik at du raskt kommer deg på beina. God bedring.

Carrin sa...

Huff stakkars...det er ikke sånn det skal være i ferien!!!! Godt du er på bedringens vei iallefall, og du; den rak pakken trenger du ikke stresse med altså! :) KOmmer jo til å være borte nesten hele august uansett så...

Du får ha en fortsatt fin ferie. Krysse fingrene for at du holder deg frisk framover! Du får slutte å ligge med rompa bar så går det vel greit skal du se!! Hehe!