Sider

7. april 2009

♥ Hvil i fred, Fivel ♥




Dagen i dag har ikke vært noen god dag.
På søndag fant vi ut at Fivel ikke hadde spist mat hele dagen. Men han hadde drukket vann. Så på kvelden var han ikke ivrig etter maten sin som han pleier. På mandag morning var kveldsmaten fremdeles ikke spist av. Og det virket som om forlabbene hans sviktet. Hver gang han skulle reise seg opp, så skled bare bena ut til siden. Vi bestemte oss for å ringe dyrlegen, fikk time til i dag klokken 10.00.
Utpå kvelden i går klarte jeg å få i han 1 ml vann med sprøyte.
Han hadde fremdeles ikke spist eller drukket til i morrest.
Dro til dyrlegen. Hun kjente på han, undersøkte han masse. Fant ikke ut noe. Men der var ikke reflekser i forbena. Hun kunne henvise oss til spesialist om vi ville. Men ette å ha snakket sammen alle tre og bare meg og Odd Ivar, bestemte vi oss for at Fivel var kommet til veis ende. Dyrlegen mente det var en klok beslutning, og at dette antageligvis ville blitt utfallet i løpet av påsken likavell.
Så hun satte først en narkosesprøyte slik at han ble slapp og sovnet. Han sovnet i armene mine. Så kom hun inn å satte to "overdoser" med et eller annet. Og i løpet av noen minutter sluttet hjertet hans å slå.
Det var så trist, og både jeg og Odd Ivar gråt mens vi tok farvel med Fivel. Lille, rare, morsomme kaninen vår!
Han ble 8 år, og det er en anstendig alder på en innekanin. Han har levd et godt liv med mange mennesker rundt seg som var glad i han. Han var et lite bortskjemt enebarn!
Men nå kan han løpe fritt oppe i kaninhimmelen sammen med en gammel venn, Fritjof.
Hvil i fred, kjære Fivel! ♥
♥ Du blir dypt savnet, og ingen kommer til å tre inn i din plass! ♥
****
Legger ved et par Lo`er jeg har lagd av han. Har ingen bilder av Fivel på den nye laptopen min, men disse sidene gjenspeiler han godt!

♥♥♥♥♥♥♥♥♥



4 kommentarer:

Nina`s Rosa verden sa...

Så utrolig trist!!!Her renner snørr og tårer,det er ikke lenge siden Trampe døde, og han ble også 8 år, så kjenner meg godt igjen her!
snufs!!
Fortsatt god påske!
Klem!

jennie sa...

Uff då. Den goa lite krabaten. :(
*kram till er*

Unknown sa...

*klem* Så utrolig trist Hege.
Skjønner dette var en tung, men riktig beslutning.

Håper likevel dere får en fin påske.

_Kine sa...

Så trist, Hege :( Det gjør helt vondt i hjertet når jeg hører om dyr som dør. *klem*