Sider

3. juni 2009

Mine retro-funn fra Lofoten!

Da var vi hjemme igjen. Vi har hatt det kjempeflott hjemme i Lofoten. Vi har kost oss masse sammen med Elise og Martine. Pratet masse med mamma, pappa, Bengt og Anne Silje. I tillegg til en del andre folk da! Heia alle sammen!
Jeg skal blogge bilder av Elise, Martine og de andre, men de ligger på storkameraet og akkurat nå driver jeg egentlig å rydder og vasker klær, så overføringledningen er et annet sted...!!!
Jeg er litt surrete i dag, har faktisk klart å vaske en maskin klær UTEN vaskepulver!!! *dåner*
Men jeg har knipset disse bildene av mine retro funn med lille kameraet mitt!
Denne muggen er fra Figgjo sin serie Clupea. Jeg har mange gode miner fra den. Og alle innebar sauser til gele og sjokoladepudding!
Mamma mente hun hadde kopper til denne også, men fant dem ikke. Men hun skulle lete mer! Krysser fingre! Muggen er litt skadet, desverre, men jeg tenkte å bruke den til å ha blomster i! Denne paraplyen hang i gangen hos Anne Silje. Og jeg falt for den med en gang! Den har jo mine to favorittfarger!! Brunt og orange ♥♥♥
Så kunne hun fortelle at den var jo mamma sin! Og da spurte jeg mamma med min peneste stemme om jeg kunne være så snill å få den! Og hun sa jo selvfølgelig ja!!! Så nå kan jeg gå tur i regnet med en kul, retro paraply!



Denne flotte matboksen er ikke et gammelt funn. Men et nytt et. Fant den i en nydelig liten interiørbutikk i Svolvær. Men akkurat nå kommer jeg ikke på navnet... *flau* Men hvertfall, boksen har merket "Housedoctor", og det var flere fine ting i serien. Det er som sagt en matboks, men jeg tenker bruke den til Promarkstusjene mine. Enn så lenge.


Så til slutt: Et kjempegammelt melkespann!! Mamma hadde et litt større stående på trappa med bjørkekvist oppi. Og både jeg og Odd Ivar likte det veldig godt. Men det var for stort til å få med i kofferten, så vi tenkte at det måtte vi finne når vi kom hjem. Så sa vi det til mamma, og da kunne hun fortelle at hun hadde et mindre et også. Og det kunne vi godt få! Det er ca. 30 cm høyt, og kommer til å bli kjempefint ute på verandaen! Er ikke helt sikker på hva vi skal oppi det. Blomster kanskje? Om du har noen tips, så post dem gjerne!











1 kommentar:

Marte sa...

Hei min venn. Jeg har noe til deg.

http://www.shabbyblogs.com/backgrounds.html

Sjekk bakgrunnen "into the woods". Jeg tenkte på deg ;)