Sider

19. juli 2009

Tilbake fra Kristiansand ♥♥

I går kveld kom vi hjem etter 3 netter på hotell Ernst i Kristiansand. Vi har hatt tre nydelige dager i en utrolig vakker by. Hvis det går ann å være forelsket i en by, ja så er jeg nok det. Hadde jeg skulle flyttet fra Bærum, så hadde jeg nok endt opp i Kristiansand!! Der er så pent! Det er nærme havet, som jeg savner veldig. Og jeg syns folk der er så hyggelige!! Alle jeg møtte var så blide og glade!
De hadde liksom tid til å prate litt og gi litt av seg selv med et smil og et hei. Og det er det jammen ikke alltid man får her i byen altså! Nei, jeg liker Kristiansand jeg. Med alle små butikker, koselige gater og et yrende folkeliv.
Vi bodde som nevnt på Clarion hotel Ernst. Et kjempefint hotell. Det var riktignok under oppussing, men det merket vi absolutt ikke noe til! Sånn bortsett fra at det stadig skjedde forandringer i lobbyen da!! Men det var positivt!
Rommet var flott. Vi hadde bestillt et større dobbeltrom, siden vi skulle være der noen dager, og angret ikke på det nei!
På vei til Kristiansand fikk jeg en telefon fra hotellet som lurte på om vi kom. Vet ikke hvorfor de ringte, men jeg syns det var hyggelig jeg! Vi kom litt for tidlig til å få sjekket rett inn, så vi måtte vente ca 10 minutter. Men da fikk vi servert kaffe av betjeningen (heter det det?).

Etter å ha sjekket inn og pakket ut av kofferten, gikk vi for å spise lunsj. Denne inntok vi på Dampbageriet, som lå på andre siden av hotellet!
Deretter tok vi oss en rusletur i byen. Tittet i butikker og kosa oss! Og helt sånn plutselig var vi rett utenfor Hobbyhimmelen!! Der fikk jeg shoppet litt. Det ble mye ugler da! Og det komementerte mannen bak disken også *hehe* I tillegg til uglene kjøpte jeg meg en del ark og nytt album. Var forresten innom Hobbyhimmelen en gang til, jeg måtte jo ha med litt stæsj også fant jeg ut!
Etter noen timer med rusling gikk vi tilbake til hotellet for å hvile litt!!
På kvelden spiste vi en nydelig middag på en restaurant som heter "hos naboen". Nydelig mat og flott service! Vi spiste indrefillet begge to. Og til dessert spiste vi noen aldeles nydelige sjokoladefondanter, min med jordbærsobe, Odd Ivar sin med pæresorbet!
Dagen etter dro vi til Dyreparken! Her kosa vi oss en hel dag. Vi har vært her 2 ganger før, så denne gangen valgte vi å fokusere mer på å nyte og se, og ikke så mye på å fotografere!! Det går jo ant å se verden utenom linsa også! Men noen bilder ble det, og her kommer et lite knippe av dem!
(foto: HegeJ)
Over og under her ser du løvene! De er jo blant mine favoritter i Dyreparken. De hadde akkurat fått mat, og var mette og dovne alle sammen. Den ene lå å koste seg med en skank fra et eller annet dyr!

(Foto: HegeJ)
(Foto: HegeJ)
En påfugl i all sin prakt!! Han vet nok at han er flott, for hjelpes meg som han viste seg frem!!

(Foto: HegeJ)

Lemurene er en annen av mine favoritter i Dyreparken! Jeg syns de er så utrolig søte og morsomme! Nysgjerrige som fy er de også. Mens jeg var opptatt med å ta bilder av noen som satt ved bena mine, prøvde en annen en å snike oppi posen som Odd Ivar bar på! Men vi hadde ingenting den kunne spise, så de gikk derfra! Men iflg een av dyrepasserne der, så ble lemurene opplært til lommetyver i sitt opprinnelige land!

(foto: HegeJ)
Disse søte flammengoene var jo litt artige da! Det ser jo ut som alle er hodeløse her!!

(Foto: HegeJ)
Denne arten var det ikke så mange av i Dyreparken da *knegg* Her sitter jeg i resepsjonen på hotellet og venter på å sjekke inn. Jeg falt litt for disse kule stolene da! Følte meg litt som en passe overlegen dronning her jeg satt!!
(Foto: HegeJ)
Odd Ivar nede i havna. Her er vi på vei for å spise middag på kveld nr 2. Vi spiste på Sjøhuset. Nydelig god mat. Men kelneren der var litt treig da.... kan vel ha noe å gjøre med gjengen av flotte damer som satt bak oss....De frista kanskje mer enn et forelsket par på tur kanskje


(Foto: HegeJ)
Så i går før v skulle dra hjem, møtte vi broren min og hans fru Runa. De skulle være i Kristiansand et par dager, men vi klarte å booke oss ulike dager. Men vi avtalte å møte dem før vi dro hjem. Så vi møtte dem til lunsj i går. Den inntok vi på Herlig Land. Der spiste jeg en aldeles nydelig Club Sandwich!! Og så måtte vi bare prøve ut Browniesen deres!! Den var utrolig god, men litt for mettende så tidlig på dagen ja..!

Vi har kost oss masse i Kristiansand, vi har sett mye fint, spist masse utrolig god mat, hatt et nydelig vær omtrent hele tiden og fått shoppet ganske mye. Jeg mener, jeg har shoppet ganske mye. Odd Ivar, han er ikke den store shopperen, og skal liksom tenker gjennom alt han skal kjøpe seg, og da blir det ofte til at han lar vær. Han er så foruftig når det kommer til shopping. Mens jeg er mer sånn: dette FÅR jeg bruk for, og kommer til å ANGRE hvis jeg ikke kjøper det! Så da er det best å kjøpe det!!!
Men han er en tålmodig sjel som blir med på all shoppingen min, han går ikke lei. Han liker å rusle rundt i butikker. Og dette er ikke noe jeg bare sier for at han skal virke "perfekt" altså, men han liker det!
Men jeg er flink til å ta pauser, hvor vi tar oss en matbit eller noe å drikke da! Og jeg blir like gjerne med han når han skal i diverse sykkelbutikker eller andre sportsbutikker!
Men nå; Dagens etappe av TdF!!



1 kommentar:

Nina sa...

Høres ut som dere har hatt en kjempeflott tur:o)
Fin rapport og fine bilder:o)