Sider

21. august 2009

En spesiell hilsen!

En bukett tullipaner til alle fra Laupstad!!
Jeg har etter hvert skjønt at jeg har ganske mange kjente fra hjembygda mi på besøk i bloggen min. Og det syns jeg er kjempekoselig!!! Det er veldig hyggelig å høre fra mamman min at dere liker siden min og det jeg skriver her inne.
Dere må gjerne legge igjen en hilsen også ;-)
Jeg får ofte litt sånn akutt lengsel etter fjellene. Og dette er litt rart i grunnen. For da jeg flyttet fra Laupstad var det nettopp fjellene jeg var glad jeg kom bort fra. De stenger jo alltid tåka inne i fjorden! Jeg savner også havet da. Det har jeg gjort alltid. Og jeg blir alltid glad i kroppen når vi er nær havet. Savner lukten og lyden av sjøen.
Men til tross for dette savnet, er jeg veldig glad i plassen jeg bor på nå. Det er sentralt og godt å bo her. Det er også litt landlig her, selv om det bare tar 20 minutter inn til Oslo.
Det er i grunnen som å bo i ei litt stor bygd. Iflg Wikipedia var det pr. 31.12.2006, 9000 innbyggere på Rykkinn. Litt flere enn det bor på Laupstad men...
Jeg husker ikke helt hvor mange elever det er på skolen på Laupstad nå, men den er kanskje på størrelse med barnehagen jeg jobber i? Der er det pr. i dag 65 barn, om man bare teller med det ene huset da =)

Ellers så går nå dagene fort her nede. Vi jobber og sliter begge to. Det er litt stressende hverdag i barnehagen om dagen. Nye barn på tilvenning er ikke alltid lett. Men det går som regel bra, og alt blir lettere etter hvert.
Vi har forresten meldt oss ut av denne svineinfluensa-greiene da. Den vil vi ikke ha.
Men nå er vi glade det er fredag. Den beste dagen i uke i grunnen. Da pleier vi kose oss med taco. Japp, hver eneste fredag!!! Vi blir aldri lei den tacoen!!
Og tanken på at man har to lange, deilige fridager foran en er bare helt fantastisk.
Ja ja, kos dere her inne. Og som sagt, det er innmari kos om dere legger igjen et lite spor!

Jo, forresten, som de fleste som kjenner meg vet, så elsker jeg ugler!! Og det har jo selvfølgelig mamma skjønt også. Så forige helg var det Laupstad-dagan, og hun fant to ugler til meg! *hopper opp og ned av glede**
Gleder meg til de kommer hjem til meg. For her er alle ugler hjertelig velkomne.

Ha en riktig god helg alle sammen!!


2 kommentarer:

Carrin sa...

Er så sant som du sier...er noe eget med havet og lukta der! Lyden av måkene og gjerne fiskemotor duren. Idyll. Men fjellene -ehhh, nei jeg trooooor jeg hadde klart meg godt uten de ja! :)

Ha ei kjempefin helg!

Anita sa...

MMM ja, det er vakkert her i Lofoten. Men at det skal være så mye snø her i Svolvær kan jeg ikke like... Og ugler er søte fugler, liker dem jeg også.

Ha ei super helg.