Sider

19. september 2010

Ut på tur - aldri sur!

Jeg blir ofte inspirert gjennom alle blogger jeg blar gjennom så og si daglig. Og i går lot jeg meg inspirere fra bloggen til Nina. Hun og Jan hadde vært å gått tur til Østernvann. Og dit fant jeg ut at jeg også ville! Så i dag kokte vi kaffe, pakket ned litt å bite i og dro avgårde mot Østernvannet!
Vi hadde med kamera, men jeg brukte også mobilen masse. Til å ta bilder med altså :-) Og det første jeg tok bilde av var denne furuen. Syns det ble veldig fint jeg :-)
Her sitter vi å drikker kaffe. Og som jeg sa til Odd Ivar, så elsker jeg å ta bilder av han i profil! Vet ikke hvorfor, men jeg gjør nå bare det =)
Dette bildet over her tok Odd Ivar på vei tilbake til bilen. Syns det ble kjempefint jeg. Vann gjør meg alltid glad!
Her har da jeg tatt bilde av Odd Ivar som tar bildet som du så over her ;-) Alt må dokumenteres!! Og så syns jeg det er innmari ålright når Odd Ivar leker med kamera. Det er greit at ikke jeg må ta alle bildene. Selv om jeg tar bilder av han som gjør det... huff dette ble komplisert gitt *hihi*
Dette bildet skulle egentlig ligge først. Jeg syns nemlig det ble så fint. Det er så harmonisk, og den øya var bare så liten og søt! Skulle gjerne sittet der og drukket kaffe, men da hadde vi blit våte gitt!
Her har vi begge tatt bilder med makrofunksjon. Jeg med min Experia mini med 5,1 mgp. Og Odd Ivar med Sony Cybershot med 12,1 mgp. Mitt er øverst.
Så et litt kunstnerisk et av en sopp ved vannkanten der vi satt og kosa oss. Også tatt med mobilen min.
Her sitter vi begge med med hver vår kopp kaffe og en deilig havrecoockie! Kan det bli bedre da!? Jeg har forresten på meg skikkelige turklær ja.... La oss si det sånn, jeg var godt synlig i naturen ..... ja ja...
Her står Odd Ivar oppå demningen som er rundt Østervannet. Han tok bildet av meg som ligger først i innelgget, og jeg tok av han høyt der oppe... Man har det ikke mer moro enn man lager seg selv gitt....!


Dette fant jeg forresten på nettet om Østernvannet:

Østernvann (215 moh) ligger sentralt til i Bærumsmarka. Overflatearealet er 220-230 da.

Skiløyper, stier og skogsbilvei fra Fossum. Vannet har tidligere vært drikkevannskilde for Bærum og var derfor belagt med strenge restriksjoner. Vannet ble frigitt som bade- og fiskevann på 1980 tallet. Fisket er underlagt Oslomarkas Fiskeadministrasjon (OFA).

For å sikre vannsforsyningen til fangeleieren Grini under krigen ble det ført vann fra Abborvannsbekken over til Østernvann i store armerte treledninger. Rester av denne ledningen ligger ennå langs veien som går inn til Abborvannsbekken.

Det ble gjennomført store arbeider på dammen i Østernvann i 2002. Østernvann ble derfor tappet ned slik at arbeidene kunne gjennomføres. Noen måneder senere var vannstanden tilbake til normalen.

Dette er hentet fra Skiforeningen.

Nå skal vi snart spise middag. Idag er det rester fra i går: FÅRIKÅL!! nam*nam!

Ha en fortsatt vidunderlig søndagskveld!

1 kommentar:

Nina sa...

Så koselig at du lot deg inspirere av en tur til Østernvann:o) Visst er det koselig der oppe - selv på høsten når det ikke er badetemperatur i vannet og man kommer seg ut til den lille øya;o)