Sider

27. februar 2011

Medaljer, kort, vaser og tulipaner!

 Et lite bilderas fra meg i dag gitt!
Som de fleste vel har fått med seg allerede så foregår det VM på ski i Oslo om dagen. Og vi startet supergodt med gull til Marit Bjørgen og sølv til Petter Northug. Så på torsdag etter seirene, kledde vi godt på oss og dro ned på Universitetsplassen for å være med på medaljeuttdelingen! Der var det et forrykende show. SOm jeg forøvrig ikke såg så mye av annet enn på storskjermen. Ikke lett å se over høye mennesker med barnpå skuldern når man bare er 163,5 cm høy.... Men men. Showet og stemningen var helt super. Det startet med Madcom som bare rocker skikkelig. Så kom det artister på løpende bånd. Husker jeg alle tro? Ralph Mayers, Mariann fra Surferosa, Magnet, Oslo Fagottkor og noen til.... Og så hadde Moods Of Norway visning av sine kule klær. Det var mye 50/60-tallsinspirerte klær der. Pluss litt til!
 HVem var denne fyren tro? Det er ikke meg som tok bildene. Da hadde jeg bare fått bilder av den ungen med grønn jakke og stripete lue som satt på skulderen til pappan sin foran meg... fint det....
 Etter showet rusla vi ned Karl Johan sammen med en del andre menneskefolk. Måtte jo ta en titt på skulpturene når vi først var der. Ble ikke så mange bra bilder herfra heller da det var ganske folksomt. Men den over her er da et skjelett som omfavner en dame.
 Bildene ble litt hulter til bulter her. FOr her er det tid for Petter å få sin sølvmedalje. Odd Ivar tok ingen bilder da Marit fikk sitt gull, for da var vi begge mer opptatt av å hoie henne frem!
 Så er det Odd Ivar foran noen skulpturer igjen. Jeg skal innrømme at jeg ikke fikk med meg titlene på alle sammen. Og jeg kjenner ikke Munch godt nok til å kunne si hva dem heter heller.... *rødme*
 Her er vi to på Universitetsplassen. Dere ser vel meg like godt her som det jeg så av showet. Neida, jeg er ikke sur eller bitter *hehe* Man blir jo vant til at man ikke ser så mye på slike tilstelninger. Men man får jo med seg stemningen likavell! For jeg hadde det kjempegøy til tross for lite sikt!!! Jeg lover!!
 Over til noe annet. Jeg E L S K E R jo tulipaner. Og på fredagen var vi på en liten shopperunde. VI hadde fri begge ti faktisk. deilig det. Sen frokost med påfølgende shopping er superdigg!!
Vel, på shoppingen så kjøpte jeg i tillegg til en del klær, også noen søte vaser. Den på bildet over er ikke fra denne runden, men kjøpt på Wallas Verden for en tid siden. Men tulipanen og vaxblomstene er nye.
 Denne lille blanke vasen er nykjøpt. Var innom Søstrene Grene på Storsenteret, og der fant jeg 3 supersøte vaser. I tillegg til litt andre småting. Denne vasen er sånn ca 10 cm høy.
 Så falt jeg for denne grønne vasen som har et skikkelig retro preg over seg. Passet perfekt til 8 tulipaner. Eller var det 9? Og jeg liker så godt fargen på tulipanene jeg kjøpte. Dyp lilla er dem.
 Så til slutt kjøpte jeg denne supersøte lille grønne vasen. Også hos Søstrene Grene. Denne så jeg først oppe hos svigermor og måtte bare ha den selv. SYns det ble veldig søtt med en miks av tulipaner og Vaxblomster.
 Så noe helt annet! En kollega av meg ble mormor her for en ukes tid siden. Og jeg måtte bare kjøpe en liten gave til den lille prinsen med tilhørende kort. Blir jo glad for en mulighet til å lage litt spesielle kort. Dette er lagd på en base jeg kjøpte på Bikuben for eviglenge siden. Har pyntet med diverse mønsterark, litt stempel, bånd og en henger. Aner ikke hvilken produsent som har dette stempelet da. Både kortet og gaven ble veldig godt mottatt.
 Sånn ser det ut inni. Ble veldig glad da jeg fant dette nyfødt-stempelet i stempelsamlingen min! Alt man har altså ;-) På bildet under ser dere baksiden med det nye håndlaget-av-stempelet mitt. Syns det er veldig søtt jeg. Greit å ha noen å velge i av dem også.
Alle kanter på kortet er svertet. Og jeg undrer meg alltid over at jeg gjør dette. Jeg syns kortene mine ser så uferdige ut om dem ikke er svertet. Flere som har det sånn?
Nå skal jeg følge med på 30 km fellesstart for menn. Lykke til alle sammen. Måtte den beste vinne :-))

1 kommentar:

Filippa sa...

Det er fler enn oss som slet med å se noe på medaljesermonien, men som du sier det er ikke så viktig for stemmingen var super. Så flott kort du har laget. Likte veldig godt fargene i det og detaljene med de små dyrene som stakk opp fra lommene.