Sider

5. mars 2011

Cowgirl!

Karneval i barnehagen er jo alltid like gøy. Hvertfal for barna. Ikke for det, jeg liker jo å kle meg ut jeg også, men støynivået blir någet voldsomt når man har noen og 6 barn i fullt firsprang! Og det støynivået sliter jeg virkelig med kjenner jeg. Dette, og bare 5 timers søvn på natten, resulterte i en kraftig migrene som slo ut da jeg dro fra jobb i går. Tok piller da jeg kom hjem, men så måtte vi ut å handle litt mat. Jeg ble med, jeg tenkte at pillene nok kom til å virke fort. Så vondt var det jo ikke heller. Med en gang. Men så sa det pang! Omtrent idet vi kom inn på Rema 1000 kom kvalmen rennende innover meg, og migrenen slo til for fullt. Pillene hadde ikke effekt i det hele tatt. Så da vi kom hjem overlot jeg utpakking av matvarer til Odd Ivar og intok sofaen. Jeg sovnet nesten momentant. Og sov i 1 1/2 time. Odd Ivar er bare nydelig. Han hadde lagt seg på soverommet for å se på tv sånn at det ikke skulle bråke for meg. Han kunne jo bedt meg legge meg der før jeg sovna, men neida. Han vet litt om hvordan jeg har det med migrnen ja. 
Da jeg våknet var det helt stille i leiligheten, og migrenen var omtrent helt borte. Deilig. Befriende. 

*****
I dag våknet jeg grytidlig som vanlig. Klokken var bare 05.00. Men etter en tur på do fikk jeg heldigvis sove litt mer. Men Odd Ivar skulle tidlig opp og i Kollen og se på 3-mila, så jeg våknet igjen ved 7-tida.
Men solen skinner fra skyfri himmel og det gjør godt for kropp og sjel! Nesten synd å sitte inne å se 3-mila på tv da! Men Odd Ivar fikk en billett av en kompis hvis samboer ikke skulle bli med likavell. Og med bare en billett var det bare en av oss som kunne dra. 
Men nå må jeg følge med på 3-mila! Det er så spennende! Foreløpig leder Therese Johaug foran Marit Bjørgen og hun der Kovalchyk.

Published with Blogger-droid v1.6.7

2 kommentarer:

Anne Silje sa...

Hipp hipp hurra for frk. Johaug!
Veldig trist med den migrenen din, Hege. Får håpe den holder seg mest mulig unna når Elise kommer på besøk :)
Mange klemmer fra Anne Silje :)

Hanne sa...

howdy!! karneval er gøy!! men det er viktig at man er opplagt og klar for pirater,prinsesser og spiderman en hel dag. selv var jeg på samling og fikk ikke være med på jobb eller på å sende størstemann i barnehagen med sort spiderman kostyme.. kanskje til neste år? kjedelig med migrene, det vet jeg mye om!! fortsatt flott mandag til dere! :)