Sider

28. mai 2007

Åh - som jeg savner scrappesakene mine nå!
De er på oppbevaring oppe hos svigers. De har vært der siden vi hadde visning. Men nå har jeg virkelig lyst å scrappe litt igjen.
Men så er det det at jeg scrapper jo på stua. Og nå har det vært superryddig her i lang, lang tid, og jeg har ikke lyst å rote det til her igjen. Men etter at vi flyttet ut ca 4 kubikk av boden, kan jeg faktisk sitte der å scrappe. Så i dag tror jeg at jeg skal hente hjem noen saker, og sette meg ned med litt scrapping i kveld. Det skal være min gulrot til å skrive oppgave i noen timer i dag!

Og angående oppgaven, jeg er nå på ca 4500 ord, og oppgaven skal være på 5700 +- 10%. Så jeg tror jeg klarer det, om bare det jeg har skrevet til nå har noen sammenheng da... Jeg må få noen til å lese den før jeg leverer. Eller helst i løpet av denne uken.

Ellers så snakker vi mye oppussing om dagen. Vi har tatt noen valg i forhold til farger, litt innredning og sånt no. Men så kan det se ut til at vi må ta kjøkkenet før badet *æsj* Men det er bare om vi ikke får tak i rørlegger da. Vi vet det kan bli et problem nå rett før ferien så... Men da tar vi kjøkkenet, og så tar vi badet etter ferien. Vi overlver nok med det badet en måned eller så men det blir hardt da.

På kjøkkenet er vi enda ikke sikre på hvilken innredning vi vil ha. Eller fra hvor. Vi vingler mellom IKEA og SmartClub. Men så fikk vi tips om www.innbo.info og der var det jammen mye fint der også. Men foreløpig så er kjøkkenet på SmartClub favoritt, men innredningene i skapene, ja der leder IKEA. De har mye smart altså!
SÅ har vi lyst på skikkelig tykk benkeplate. Vi har ikke så lyst på heltre, men en kul laminat-plate. Det er så mange tøffe å vege mellom. Som gir oss det minimalistiske inntrykket vi leter etter!
Så har jeg lyst på sånn Diners kjøkkenbord og stoler, men Odd Ivar er ikke like lysten på det som jeg.. Her må det overtalelse til ja... !

På stuen har jeg lyst å male veggene i fargen Latte. Men jeg tror vi vil ha en vegg i en annen farge. Focalpoint. Her vi er nå har vi en finpusset vegg som focalpoint, men i den nye er det panel på alle vegger, og vi vil beholde det. Det er ganske så nice med malt panel.

Soverommet skal også males, men ikke sikre på farger enda... Nå har vi hvitt og lyseblått. Kjølig og fint. Men kanskje vi velger noe annet. Jeg tenker bruntoner jeg.. Odd Ivar overlater fargevalg til meg han *knis*

Gangen, ja der vet vi ikke annet enn at vi har lyst på gummigulv. Rødt gummigulv!

Scrapperommet, vel.... ideene bare fyller seg opp hos meg. Men jeg kan jo ikke putte inn alle gode ideer, for da blir det ikke plass til scrappesakene og meg. Men vi skal ha en liten sovesofa der. Det skal fungere som gjesterom om vi får gjester noen gang. Så tenker jeg også bruntoner der inne. Litt monokromatisk *fnis* Mye oppbevaring. En expedit. Et stort arbeidsbord. Kanksje heve-senke. Eget bord til skriver, scanner og evnt kuttemaskin. Hyller eller skap på vegggene. Jeg heller mer mot skap enn mange åpne hyller. Greit å skjule "rot" om man har gjester. Har sett noen kule skap på IKEA. Egentlig til cd`er, men det er plass til mye kult stæsj i dem også!!

Badet ja. Det skal det rives noen vegger, legges noen fliser osv osv. Flisene blir mest sannsynlig avlange i en bruntone. Så skal vi ramme inn speilet på en måte med noen utrolig kule mosaikkfliser, med litt bling i. På gulvet vet vi ikke enda. Så skal det være hengedo. Lang vask som står oppå en benk. Som vi enten kjøper eller som Odd Ivar lager selv, og legger fliser på. Greit å ha en håndverker i hus du!!
Så blir det kanskje eget vaskerom på badet. Med plass til vask og tørk plusss litt skap til mopper, bøtter osv.
Men vi vet ikke helt sikkert før vi ser leil en gang til. Og det blir etter neste helg en gang. Da skulle vi få komme opp å ta mål og sånn. Og se den en gang til. Spennende å se om andre inntrykket blir like bra som det første!!

Så må vi jo ha innredning til verandaene/terrassene/balkongene. Stoler, bord, grill og blomster!!

*phu* vi har mye å gjøre!! Jippi!!

Ja så skal vi kjøpe digitalt speilrefleks!! Endelig! Vi vingler mello Canon EOS 400D og et eller annet fra Nikon. Jeg syns Nikon D80 blir for svært for oss. For profft liksom. Tror Canon passer bedre. Men vi må ta og føle på før vi bestemmer oss. Men vi leser tester så det spruter altså! Artig!!

1 kommentar:

Berit sa...

Lykke til med oppgaven - og ikke minst alle valg om farger og materialer! Nå har jeg bodd her i 4 år... og finner stadig ting vi burde ha gjort litt anderledes. Men sånn er det - vi forandrer oss! ;) Men vi overlever!

Jeg har scrappesakene tilgjengelig jeg.. men neimen om de blir mye brukt for tiden. Begynte på en LO på treff forrige søndag, ligger fortsatt uferdig. Og den bør vel bli ferdig innen 31. kl. 22 ;)

Kose deg!