Sider

1. september 2008

3.38.58

Ja, det var tiden Odd Ivar brukte over fjellet fra Rena til Lillehammer!

Ny personlig rekord og godt innafor merkekravet som i år var på litt over 3.44!

Jeg fulgte nøye med underveis via sms-varslingen til Birken! Og fy det var spennede da han hele tiden lå et par minutter før skjema som han hadde satt opp dagen før. Målet var å komme inn på 3.40! Jammen klarte han det med god margin! Og han brukte nesten 1 time kortere i år enn i fjor. Men i fjor var det vistnok masse motvind.

Jeg stod å ventet på han i målområdet, med klokka omtrent foran nesa og kamera klart til avtrekk.

Men det er jammen ikke lett å skille alle disse syklistene fra hverandre når dem kommer i full fart. Så vi fant oss et litt rolig sted. Trodde vi (Vi er da meg, Onkel Stig og Berit.). Hvertfall syklet alle roligere der.

Men gjorde Odd Ivar det? Neida, han ga jernet hele veien og såg oss ikke da han la forbi! Men han hørte meg da *fnis*

Å gjett om det var en lykkelig syklist vi fant på plenen etter målgang!! Han var et eneste stort smil hele gutten.

Så var det jo spennende å finne ut om han hadde klart merkekravet da. Jeg sendte sms til varslingen og fikk svar. 3.15 stod det..... men så såg jeg at den som kom føsrt i mål hadde syklet på 1.04!! Da har man en snittfart på 90 km/t!!! Så det var en feil. Fant ut senere at denne personen hadde startet feil, derav feil tid. Ja ja synd for han....

Så fikk jeg en ny sms, med rett tid. Og jeg holdt dem litt på pinebenken før jeg røpet at merketiden var klart!!

Vi satt en stund på plenen å slappet av å hørte på Odd Ivar fortelle fra rittet.

Etter han hadde fortalt og fått seg en dusj, gikk jeg og han på sykkelmessen som var der. vi måtte jo inn å se på drømmesykkelen. En Gary Fisher Superfly! *sukk* den er fin da! Så det er mulig det blir den på Odd Ivar til neste år. Ny sykkel skal han hvertfall ha, for nå er den han har blitt gammel og begynner å bli veldig slitt.

Etter messen møtte vi Stig og Berit som satt å ventet på Trine, datter til Berit. Hun sykler også. Hun var og fornøyd og hadde klart merket hun også!


Da vi kom tilbake til Rena, slappet vi av litt før vi satte oss til middagsbordet. Men før det var tid for spising, var det spretting av champagne-flasken! Det var godt det!!

Så satt vi å spiste og drakk og koste oss til klokken var nesten 3 på natten!

En kjempekoselig kveld sammen med Stig og Berit!


Dagen etter var vi litt slitne alle sammen. Så vi sov litt lenge og sløvet frem til middag. Deretter dro vi hjem til Rykkinn igjen.

Jammen var det godt å komme hjem til egen leilighet og egen seng!

Jeg skal legge ut bilder fra dagen, men har ikke orket overføre fra kamera enda. Men legger ut bilde av drømmesykkelen til Odd Ivar så lenge!!

Ingen kommentarer: