Sider

29. juni 2010

Vemodige dager...

Vårenog forsommeren er en kjempeflott men samtidig også veldig vemodig tid i barnehagen. Den er flott fordi man kan være masse ute og kose oss. Men vemodig fordi det nærmer seg slutten av en epoke for en del barn. Jeg blir alltid litt trist når barna kommer å sier hadet og takker for seg i barnehagen. Vi er så tette på barna hele tiden, så alle sammen setter sine spor i oss voksne. Denne gangen er det litt ekstra vemodig. Det er to jenter på avdelingen min som jeg har kjent fra de var små og lå i vogna. De gikk i den forige barnehagen jeg jobbet i. Og da jeg begynte der jeg er nå, så begynte de jammen meg på min avdeling her også!! Når man har kjent et barn i hele livet dems, ja da kjenner man dem ganske godt. I dag kom jentene med blomster og et hjemmelagd kort til hver av oss på avdelingen. Selvfølgelig måtte jeg felle en tåre!
Så gjett om jeg gruer meg til den siste dagen... huff.
Blomsten jeg fikk ser dere over her. Jeg skal plante den ut etter hvert, men jeg vil ha den stående på bordet i stuen litt først. Hadde en koselig potte som jeg satte den i. Syns det ble temmelig søtt jeg!!
Og denne utrolig skjønne rosa ugla tror jeg ikke jeg har vist frem før! Og om jeg har det, så fortjener den et innlegg til! Jeg har nemlig fått denne av en annen gullklump jeg er utrolig glad i! Nemlig Elise ♥♥♥
Hun hadde den med seg til meg da hun var her i høstferien. Hun hadde kjøpt den da hun var med sin mormor og besten i Bulgarie i fjor. Den hadde stått på toppen av et rør med gotteri! Når man trykker på den runde knappen foran, så klapper den symbalene (?) sammen ♥♥
Uglen som ligger å leser ved siden av fikk jeg av Monica etter en sydentur! Og jeg tror det den leser er et horoskop for fiskene, og jeg er født i fiskene!! Pussig sammentreff eller???
Begge disse står i en hylle på stua.
Snart er det sommerferie her i heimen. Odd Ivar tar muligens ferie fra i morgen. Om de blir ferdig med alt på jobben. Jeg skal jobbe til og med fredagen.
Og da er planen at vi begynner å pusse opp soverommet før vi drar på bilferie i vakre Norge!
Gleder oss veldig til ferie!!!!

Legg gjerne igjen en kommentar, da blir jeg glad! :-)

2 kommentarer:

Elisabeth Helland sa...

åh, så koselig å få en slik opperksomhet fra b.hagebarna da, og jeg kan nok tro du er ei god "barnehage"tante"......og ja, pussig sammentreff med ugla og fiske-horoskopet da..hihi...
-må nok si at din ugle-mani har fått meg til å tenke på deg hver gang jeg ser ei ugle, eller når ugla i skogen utforbi her sitter om kvelden og lager sine "ho-hoooo" lyder... ;o)

jennie sa...

mm, det är sant att det är en trist tid. Små liv som bara försvinner ur ens liv.. men tur att det alltid kommer nya småtroll att bli glad i. :)