Sider

21. juli 2010

Bergen, del 2

Her kommer del 2 av Bergensturen vår.
Torsdag, etter daten med Ellen, gjorde vi litt sånne turistting . VI gikk i smale smau, vi shoppa litt og vi tok turen med Fløibanen! Her kommer et drøss av bilder. Har enda flere, men trenger kanskje ikke prakke på dere alle sammen ;-)
Bildet over viser et veldig lykkelig feriepar ♥♥♥
Her er vi i et av de smale smauene på bryggen. Jeg elsker fargene her inne kjenner jeg. De er så ekte og levende på en måte.
HUsker ikke nøyaktig hvor disse bildene er tatt, men fargene og bakgrunnen la an til en liten fotoseanse!
Og Eli, om du leser her; Veska jeg fikk av deg var med til Bergen!!
Bryggen i Bergen var like fin på ordentlig! Men fisketorget skuffet.... hadde trodd det skulle være mye større. Men nå var vi nå ikke der for å kjøpe fisk da *hehe*
Inni et av smauene her fant vi butikken til Moe, Udd og Tollefsen. Her var det masse fint. Skjørt, sjal, puter, pulsvanter og mere til. Hadde en hyggelig prat med ei av de som jobber der. Og jeg fikk kjøpt med meg et par eplegrønne pulsvanter! Og jeg fikk jammen bruk for dem i Lofoten senere! Men jeg glemte helt å ta bilder, så jeg anbefaler deg å titte innom Marie sin blogg, da hun har bilder derfra! Er jeg ikke smart kanskej??
Denne kuben sto nede på festplassen. Solen tittet akkurat gjennom etter en regnskyll, så jeg syns lyset ble så fint her jeg!
Men se så lita jeg ble ved siden av kuben! Eller er det kuben som er stor???

Så kom vi over flere av denne typen street-art! Gatekunstneren C215 har mange kunstverk av denne typen rundt om i Bergen. Vi fant flere av dem, men denne er jo søtest da! TOk masse bilder, men legger bre ut denne her skjønningen nå jeg!
Jeg følte litt at jeg gikk i Marie sine fotspor flere steder i Bergen. For mange av de stedene vi besøkte har hun skrevet om i bloggen sin! En skikkelig bra ambasadør for Bergen by der altså!!
Så var det tid for en tur med Fløibanen. Jeg syntes jo at turen opp var ganske skummel jeg da. Hadde mange skumle tanker på vei opp. Men det gikk veldig bra, og vi kom opp til strålende solskinn og en litt kjip vind! Men utsikten var fantastisk! Da fikk vi virkelig se hvor stor Bergen by er. Den føles nemlig ikke så stor når man går i de smale smauene!
Sjekk utsikten. Det vannet du ser ytterst til venstre er på festplassen, og om du ser veldig godt etter kan du se kuben der også!!
Som dere ser på håret mitt så blåser det veldig! Men hva gjør vel det når det er så pen utsikt!!!

Vi avsluttet dagen med en deilig middag på en restaurant ved navn Naboen. Der hadde vi en deilig forrett, min bestod av kamskjell. Odd Ivar hadde noe kjøtt *hehe* Til hovedrett ble det steinbit! Den var kjempegod!!
Desserten ble is på Deli Deluca på vei tilbake til hotellet!
En meget tankefull Odd Ivar utenfor hotellet vårt!
Vi var også en tur innom Akvariet. Bilder fra det kommer senere. Må ta disse feriebildene i puljer føler jeg!
Men Bergen er en vakker by. Vi så masse flott og koste oss masse. VI fikk også handlet litt der. I tillegg til de tidligere nevnte pulsvantene, fant vi også knagger til kjøkkenet. ENDELIG!!! Det ble GRØNNE UGLER fra butikken TING! Der måtte jeg også kjøpe en kopptue med en ugle på!
Så fant Odd Ivar seg litt klær, jeg fikk meg noen søte retro øredobber og en veske. *kremt* Jeg må lissom bare kjøpe en veske fra alle byer jeg besøker... *kremt*
Nå må jeg strike litt kjenner jeg. Fikk kjøpt meg noe deilig bomullsgarn i Lofoten, så her blir det nye kopptuer! I tillegg fikk Elise meg til å kjøpe garn til å strikke en spirallue til henne! Så jeg må igang med den også snart. Koselig strikk det!

2 kommentarer:

Filippa sa...

Det er så hyggelig å lese om ferien deres. Jeg har aldri vært i Bergen, men må si at etter jeg har lest det du skriver så blir lysten til et Bergensbesøk veldig stor.

Gleder meg til å lese fra resten av ferien deres.

Strikking er gøy, du får si fra hvis du har lyst til å ha et lite strikketreff sammen med Siri og meg.

Eli sa...

Ser ut som at dere hadde det supert i Bergen! Er så lei meg for at jeg ikke fikk treffe dere, men satser på at dere syns det var så bra her at dere kommer snaart tilbake ;) :) Og kjempekjekt å se deg med veska; den er laget til deg - jeg er ikke i tvil. Perfekt :) Klem