Sider

31. juli 2010

Prosjekt Soverom FERDIG!!!

I går formiddag ble vi ferdig med prosjekt soverom! Deilig å bli ferdig. Og vi ble kjempefornøyd med sluttresultatet! Over her er Billy -bokhyller med samme tapet som veggene. Den tapeten var egentlig utgangspunktet for soverommet. Hadde egentlig ikke tenkt den på veggen også, men så ble det sånn likavell!! Oppå Billy har vi nå satt tv`en. Den hang før på veggen. Men det ruver mye mindre når den står på fot. Så den skal ikke opp på veggen igjen! Vi skal forresten ha en hvit plate oppå disse hyllene. Men den har vi glemt å kjøpe.
Her er vinduene ferdig listet!! Endelig har vi også normale lister rundt vinduene!! Det grønne utenfor vinduet er inne-kaninburet som Fivel bodde i!
Her er garderoben med hyller på siden. Må en tur på IKEA å kjøpe et par hyller til da... VI kan vel like godt forandre adressen vår til IKEA tenker jeg..!
Så er det gardinene da. De er gråe og skal slippe inn mindre lys og være litt støydempende. Ikke at det trengs her. Ganske stille og rolig på Rykkinn. Hadde det ikke vært for skjærene da......
VI hadde en diskusjon ang lengde på gardiner vi. Odd Ivar skjønner ikke hvorfor gardiner til små vinduer skal gå ned til gulvet. Og jeg liker egentlig det best. Så dette ble et slags kompromiss da. De er nå 150 cm istedenfor 220... ja ja! Men jeg syns jo det ble fint jeg også da!!
Gardinene henger på skinner, og skinnen har en avsluttende bue, slik at gardinene går helt inn til veggen, og dermed stenger ute enda mere lys. Vi har morgensol ser dere... sånn i 6 tiden er det skikkelig lyst på soverommet vårt. Men det håper vi at vi slipper nå!
Her er da furusenga vår. Som svigerfar har laget. Og den har treskjæring også. Kan ikke kaste den. Men jeg har lyst på hvit seng. Men orker ikke pusse ned denne for så å male den. Så en så lenge så har vi furseng. Selv om jeg er alergisk mot furu altså--- har sånn furuangst :-))
Men det positive med denne sengen er at den er ganske høy. Så med mine 163,5 cm rekker nesten ikke ned til gulvet når jeg sitter på kanten! Så det er ganske behagelig å komme seg ut av senga da. Og ikke minst er det god plass til koffertene våre under senga da!
Vel, da har jeg vist frem hele soverrommet vårt. Så nå blir det vel ikke flere soveromsinnlegg fra meg på en stund! Phu.....
Legg gjerne igjen en kommentar, da blir jeg glad =)


1 kommentar:

Nina sa...

Så fint det ble! Gikk forbi en kveld - og måtte kikke opp - og da så jeg din kjære holde på rundt vinduene:o)