Sider

30. januar 2011

Jeg har vært på scrapperommet igjen!

Jeg har lagd et kort jeg! Nå har jeg ikke lagd noe på scrapperommet siden jul, og hadde null inspirasjon før jeg satte igang. Men googlet litt rundt omkring og fant hvertfall en bretteteknikk jeg ville bruke. Dette kortet er til en kollega som blir 60 år til onsdag. Fargevalget var relativt enkelt, hun er nemlig som meg veldig glad i orange! Så her går det i orange og brunt! Lykke!!!
Men jeg oppdaget jo at jeg ikke eier et eneste teksstempel som egner seg til bursdagskort for voksne damer. Eller menn for den saks skyld altså! Jeg har masse barnemotiver, mye julestempler og MASSE uglestempler! Men jeg må vel bare innse at det ikke er alle som like rugler så godt som meg da.... Så teksten på den store tagen på dette kortet har jeg skrevet i word og skrevet ut selv. Enkelt og greit. Den lille runde nederst er et stempel! 
I tillegg til teksten har jeg brukt litt bånd, blomster og glitter. Ja og så Cuttlebug og Spellbinder-dies.

 Her er kortet brettet litt ut. Altså jeg har løftet opp fliken. Den holdes fast av det lille runde tekststemplet.
 Her er det helt brettet ut. Teksten inni er også fra et stempel. Det syns jeg er veldig fint.
Sånn ser kortet ut fra siden. For å lukke det helt putter man bare det ene hjørnet under det runde tekststemplet. Genialt!
Jeg husker desverre ikke hvilken side jeg fant bretteteknikken, men jeg skal lete og poste linken!
***
Ellers så driver vi med litt fornying her i heimen om dagen. Jeg fant ut at det ville vært fint med noen hyller til på kjøkkenet. Sånn til pynt egentlig. Men litt til bruk også.... Så jeg tegnet hvordan jeg så det for meg. SÅnn ca 7 små hyller, eller bokser om du vil, med ulike størrelser og dybder. Så i går dro Odd Ivar ut for å kjøpe materialer. Jeg husker ikke hva materialet heter, men jeg lover å poste bilder når vi får dem på veggen! Vi jobber med saken for å si det sånn.

Ha en fortsatt finfin søndag alle sammen!

1 kommentar:

Hanne sa...

så flott kort, skikkelig retro farger... gøy og drømme seg bort i scrapping av og til:)