Sider

19. januar 2011

Kusmi tea

 
Endelig fikk jeg kjøpt litt Kusmi te! Jeg har som nevnt i tidligere innlegg hatt et merkelig behov for å smake denne etter jeg snakket med Bente. Og som jeg også nevnte i samme slengen er at jeg liker å shoppe i fysiske butikker. Rare meg! Hvertfall, så anbefalte Bente to ulike smaker. Sweet Love og St. Petersburg. Jeg har vært innom flere butikker med denne teen, men ingen har hatt disse to. Men i dag tok jeg, eller vi, turen til Holmen senteret og Vest Delikatesse. Dette er en kombinert delikatessebutikk og coffeshop!
Og de hadde masse Kusmi Te. De hadde ikke Sweet Love, men de hadde St. Petersburg. Så jeg kjøpte meg en boks med den jeg! Det er en kinesisk grønn te med smak av røde frukter, citrus og karamell! Har drukket en kopp allerede og den var kjempegod!
Dette er en litt dyr te, jeg betalte 145 ,- for en boks på 125 gr. Men jeg har sett den dyrere andre steder, så jeg valgte nok ikke den dyreste butikken nei!
***
Ellers så holder jeg på med en sånn der gluten og melkefri diett om dagen... Jeg sliter jo så med mye magevondt. Og etter en tur til legen forige uke, hvor de tok masse blodprøver så valgte jeg å velge bort hvete og melk for en periode. Jeg føler meg faktisk bedre! Ikke så mye vondt i magen, og jeg føler meg ikke så oppblåst og uvell lengre heller! Så får vi se hva resultatet fra legen blir da....
Det går egentlig helt fint å unngå hvete og melk. Det gjør bare at jeg må tenke mer over hva jeg spiser, og lage litt mer mat fra scratch.
Men, det er alltid et men, jeg føler meg sugen på søtsaker! Er ganske flink til å la vær søtsaker, men da jeg stod å spiste en teskje med brunt sukker på kjøkkenet i dag, så fant jeg ut at jeg måtte kjøpe meg noen gluten-og melkefrie kjeks! Hadde jeg bare tålt frukt.... *sukk* Men jeg kjøpte en pakke sjokoladekjeks, og to sånne slukket suget hvertfall! Det er sånne ala Mariland Cookies. Gode var de.
Vel, ha en finfin kveld. Snart er det helg ;-)
Published with Blogger-droid v1.6.5

3 kommentarer:

Jennie sa...

Så söt box det var! Jag är precis som dig jag. Det är mer charm i att gå och leta fysiskt -och hitta sina små skatter :)

Filippa sa...

Se her var teen, jeg drikker prins vladimir om dagen, men snart kommer det pakke med sweet love og st petersburg.
Jeg lever melkefritt om dagen og det er helt utrolig hva det er melk i. Hvor fant du melkefrie kjeks, og var de uten soya?

Kos deg masse med teen og nyt den.
Det ugleskjerfet var utrolig fint. Har du det i grønn eller lilla?

Hege sa...

Hei Bente!
Den kjeksen kjøpte jeg på Ica,den heter Free from, men den inneholder soya. Soyalecitin. Men ikke melk, hvete og gluten. Nå har jo ikke jeg holdt på så lenge, men på Rema 1000 på Bekkestua hadde de et bra utvalg av gluten og melkefrie produkter. Så da kan det jo tenkes at flere Rema 1000-butikker har like bra utvalg! *håper*
Skjerfet mitt er grønt. Og jeg gleder meg til det blir varmere i luften så jeg kan ta frem noe annet enn ull....