Sider

28. april 2011

Litt bilder fra påsken

 Endelig har jeg fått overført noen av bildene fra påsken over til pc`en. Har enda noen til på mobilen, men har ikke overført dem enda. Men hvertfall, her er noen. Øverst står Elise ved spisebordet og lager en påskefugl. Jeg hadde kjøpt en sånn hobbypakke på Panduro og puttet i påskeegget. Og Elise syns dette var kjempegøy. Fikk litt hjelp underveis både fra meg og Onkel Odd Ivar. Påskefuglene ble kjempefine. En med rosa hatt og en med lyseblå. Jeg har ikke tatt bilder av ferdig fugl, men det skal jeg selvfølgelig gjøre. De står nemlig til pynt her de. De ble glemt her ser du :-)
 I dyp konsentrasjon, her limes luen på hodet!
 En av dagene dro vi inn til Oslo for å se på Slottet. Elise hadde så lyst til det. Vi hadde på forhånd snakket om at vist flagget var oppe, så var Kongen  hjemme. Og at hun evnt kunne spørre en av Gardistene om dette var sant. På bildet over her står hun sammen med Onkel Odd Ivar bak Slottet, vi trodde den parken også var åpen, men det var litt tidlig enda.
 Så kommer vist bildene litt hulter til bulter. Men her har hun endelig turt å gå helt bort til en Gardist. Hun hadde med seg Onkel Bob-bob (eller Geir som vi kaller han), og Gardisten var veldig hyggelig og sa at det var helt greit å bli tatt bilde sammen med han. Og at han ikke var skummel. Elise var kjempestolt! Hun svevde litt etterpå!
 Foran Slottet etter fotografering med Gardisten.
 Her følger Onkel Bob-bob henne bort til Gardisten og de spør pent om å få ta bilder. Jeg står bare klar med kamera jeg!
Etter Slottsbesøk og en relativt ekkel lunsj som innbefattet en levende larve i salaten, dro vi til Reptilparken. Jeg glemte å ta bilder *sjokk* Men jeg var tøff som fy! Jeg klappe en DIGER gul kvelerslange!! jeg ville gjerne holde den også, men det var så mange foran meg i køen at jeg tenkte at den kanskje ble litt lei av dette, og jeg ville jo ikke være den som ble kvalt liksom... men en annen gang! For jeg er nemlig ikke redd slanger vistnok. Bare edderkopper. Men de turte jeg jammen meg også å se på. Greit så lenge de er innenfor TYKKE glassvegger!
Men enda tøffere enn meg var egentlig mamma. Hun er livredd for edderkopper. Og vi måtte stå foran en monter med en diger tarantell så hun kunne gå opp til 2. etasje! Tøffe mamma. Hun klappet også slangen da. Og det gjorde Elise også. Tror kanskje mamma tok bilder av det.
 Så på påskeaften kjørte vi til Drøbak. Det var et nydelig solskinn og grei temperatur. Elise hadde med seg ei veninne hun fikk hos Onkel Bob-bob og Tante Runa. Dette er ei nabojente av dem. I Drøbak ligger forresten båten til Kronprinsesse Mette Marit fant vi ut....
 Her rusler Elise og Karoline bortover bryggekanten. Fine jentene!
 Da vi kom til en strandflekk måtte de selvfølgelig ned å kjenne på vannet. Det var vist ikke varmt i det hele tatt. Men moro å leke med lell!
 Herlig med sand og vann! 
Vi spiste lunsj Hos Hanne, og middag på Mc Donalds! Og etterpå dro vi til Geir og Runa og satt ute på verandaen og skravla i flere timer. Griller litt gjorde vi også. Koselig.
Men natt til 1. påskedag måtte jeg finne frem bøtta midt på natten. Så det ble liksom ikke noe mer sammen med mamma og Elise etter det. Og 2. påskedag dro de hjem igjen. Men vi hadde noen fine dager sammen, og jeg tror de hadde det fint her nede!
 Så kom hverdagen igjen. Og jeg fikk akutt behov for fornyelse av meg selv. Så jeg dro ned til frisøren min, Kamille. Og hun hadde tid til å klippe og stripe håret mitt i går! Juhuuuuu! Det er det lenge siden jeg gjorde sist. Sånn en gang på 80-tallet eller noe. Jeg ble kjempefornøyd med resultatet. Stripene er sånn kaffe latte fargede iflg frisøren. Håret mitt er noe rødere enn bildet viser, så stripene mine vises egentlig bedre live.
Her kan man se hvor langt et har blitt bak. Syns det ser ut som en blåklokke eller en tulipan jeg *fnis*
Jeg har spart i ca 10 måneder eller noe sånt. Da var det pinnekort. Klippet over kam som frisøren sa. Men jeg har klippet med ca hver 6-7 uke underveis. Luggen klipper jeg imellom disse ukene også. Og iflg frisøren har jeg en syk hårvekst. Hun lurer litt på hva jeg spiser som gjør at håret vokser så fort. Vel uansett hva det er så er jeg fornøyd da. Både med hårveksten og fargen/stripene.

2 kommentarer:

Carrin sa...

Kjempefin blei du!
Jeg får bare kjeft jeg, hos frisøren. Dama sier jeg mishandler håret mitt..
Jaja :)

Unknown sa...

i8j92n1e43 x5h26w8o84 z6c82b9m06 b6g19u7g32 u0i67v7o25 r8y72l9v15